pondělí 18. května 2015

Šeříkový sirup






Minulý týden jsem jela z práce, těšila jsem se domů ale po pár kilometrech sem se úplně zastavila v koloně. Tak sem si pustila oblíbenou písničku a stáhla v autě okénko a v tom mě ihned do nosu praštila ta naprosto famózní vůně. Silnice kolem mě byla celá lemovaná rozkvetlými šeříky. A tak sem seděla a užívala si tu nádhernou vůni, až mě snad i zamrzelo, že se kolona po chvilce rozjela.



A tak když sem na internetu narazila na šeříkový sirup a pár dalších receptů, měla jsem program na víkend jasný. Protože zachovat si alespoň kousek té božské vůně za to stojí.

Byl trošku boj najít někde kvetoucí šeřík, který není přímo u silnice,ale povedlo se a tak Vám přináším recept na tenhle šeříkový sirup, ze kterého si můžete udělat domácí limonádu, přidat ho do moučníků a krémů. A když Vám zůstane pár kvítků, můžete si udělat i voňavý šeříkový cukr.


Ingredience:

500 ml třtinového cukru
500 ml  vody
500 ml obraných kvítků ze šeříku
2 lžíce citronové šťávy
10 mražených borůvek ( nejsou nutné )


Postup:

Do hrnce si nasypejte cukr a zalijte ho vodou. Přiveďte k varu a jakmile začne cukrový rozvar pobublávat přisypejte kvítky z šeříku. Nechte povařit asi 15 minut.

Do malého cedníčku jsem si z mrazáku vyndala ještě z loňských zásob asi 10 borůvek, ponořila je do sirupu a jakmile změkly, lžičkou jsem je do sirupu propasírovala. Sirup tím získá krásně nafialovělou barvu, jakou měli čerstvé kvítky šeříku. Borůvky hrají pouze estetickou roli, pokud nemáte nevadí, jen se nelekněte, že sirup bude mít takovou našedlou barvu. Záleží samozřejmě také na barvě květů, které zvolíte. Já měla ty světlounce fialové.
Po 15 minutách hrnec odstavte z plotny, přilijte citronovou šťávu a sirup přeceďte do skleněné láhve. Já měla v sirupu malá zrníčka z borůvek, tak jsem ho přecedila přes jemné plátýnko.
Sirup nechte v láhvi vychladnout, uzavřete a uložte v lednici.



































Share:

4 komentáře

Blog Design Created by pipdig