středa 13. července 2022

Mrkvový dort



Jarní úklid by se neměl podceňovat. Je léto já vím, proto je kapitola jarního gruntování uzavřena, protože v létě jsou lepší věci na práci. Co ale budu muset zařadit do pravidelného úklidu, který se dá dělat i na terásce na sluníčku je úklid počítače. Já tuto činnost dost zanedbala i přes pravidelné naléhání mého přítele Honzy, a tak jsem teď v hlubinách počítače našla několik alb nafocených jídel připravených na blog. A tak teď doženu co se dá a pár následujících receptů bude z této retro kolekce. Sami doufám poznáte podle fotografií, které recepty to jsou.

Jeden z těchto receptů je mrkvový dort. Všude jsem o tomto dortu četla samé chvály, tak jsem ho musela vyzkoušet také. První varianta byla na dort s krémem pouze na vrchu. Další recept je bez mouky a s krémem i uprostřed dortu. Tahle varianta nám chutnala víc, a tak ho předávám dál.





Ingredience:
na dortovou formu o průměru 24 cm

Korpus:

440 g jemně mletých mandlí ( já ubrala mandle a přidala slunečnicová semínka )
400 g strouhané mrkve
260 g třtinového cukru
125 ml oleje
75 g strouhaného kokosu
5 vajec
1 lžička vanilkového extraktu
1 lžička skořice
1 lžička kypřícího prášku
špetka mletého zázvoru
špetka muškátového oříšku
+  na ozdobu 70 g směs nahrubo namletých mandlí a lískových ořechů nasucho opražených

Krém:

300 g smetanového sýra
55 g moučkového cukru
1 lžíce citronové šťávy


Recept:

Troubu si předehřejte na 160°C . V míse vyšlehejte šlehačem vejce s cukrem a vanilkovým extraktem do husté nadýchané hmoty. Ve druhé míse si smíchejte všechny ostatní ingredience na korpus. Tuto směs postupně vmíchávejte do našlehaných vajec. Vzniklé těsto nalijte do formy vyložené pečícím papírem a dejte do trouby na 1 hodinu a 30 minut. Špejle by měla po upečení zůstat čistá.

Na krém si v míse vyšlehejte všechny ingredience dohromady.

Vychladlý korpus vyjměte z formy a prořízněte ve středu. Polovinu krému naneste na spodní část korpusu a rozetřete do krajů. Přiklopte vrchním dílem korpusu, který potřete zbývajícím krémem.

Vršek dortu ozdobte dle fantazie praženými ořechy. Já vytvořila ruličky z mrkve. Z mrkve jsem vytvořila dlouhé pásky pomocí škrabky na zeleninu. Plátky jsem dala asi na 30 minut do osolené vody, ve kterých krásně změknou a dá se s nimi pak lehce pracovat. A nakonec jsem je stočila to ruličko kornoutků :)



















Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Design Created by pipdig