neděle 30. srpna 2015

Chia puding s malinový přelivem



Chia sem Chia tam. Ano kam se podívám vidím samou chválu na tyto maličkatá semínka s obrovským přínosem pro zdraví. O pozitivních vlivech chia semínek se tu už rozepisovat nebudu, je jich spousty a ne nadarmo se chia semínka řadí mezi superpotraviny. Koho bude zajímat, mrkněte třeba na stránky o superpotravinách.



Zázračná semínka se u nás zabydlela již před pár měsíci, zatím jsem je však používala pouze do smoothie. Chia pudink mě pořád lákal z různých stran, ale ne a ne na něj přijít. Až do nedávna, kdy jsem tenhle pudink mohla ochutnat v Bistru proti proudu, a okamžitě se do něj zamilovala. Takže jsem se vrhla na strýčka googla a začala hledat recepty, kde by výsledkem mohl být podobný pudink, jaký jsem ochutnala. Chtělo to pár pokusů, než jsem našla správný poměr pro ideální konzistenci, ale od té doby je u nás chia snídaně pravidelná a já si na ní tvořím závislost.

Připravit si tento pudink je extra snadné, opravdu velmi rychlé a výsledek stojí za to. Přítel z náhlého přívalu zdravých potravin není úplně nadšený, ale chia pudink to jo, to se natáhne i pro tu víc plnou skleničku !!!!

Nejde ani napsat, že Vám tu předám recept, ono zalejte a zamíchejte je všechno co se dá dělat, ale i já sem dlouhou dobu nevěřila že to jde tak snadno, a tak Vám ty kroky rozepíšu. Jediné s čím se musí počítat je, že se musejí nechat semínka pár hodin nabobtnat a pořádně změknout. Takže snídani je nejlepší zamíchat si večer :)


Ingredience:
( na dvě porce )

1 šálek ( můj má 250 ml ) mléka - kravského, sojového, rýžového a nejlépe kokosového

1/4 šálku ( 60 ml ) chia semínek

1 lžíce agávového, datlového či jiného sirupu - já použila javorový, s kokosovým mlékem je to mňam
hrst ovoce dle vlastní chuti - já mám nahoře tyčovým mixérem rozmixlé maliny s jahodami, ale tady se kreativitě a chutím meze nekladou, je to na Vás co si na pudink nakrájíte, nebo namixujete.



Postup:

V misce si smíchejte semínka s mlékem a sirupem a nechte asi 5 minut bobtnat, znovu promíchejte a naplňte do skleniček, ve kterých budete podávat a šup s tím do lednice alespoň na 4 hodiny.

A to je všechno :)











8 komentářů:

  1. Chia puding jsem si teď hodně oblíbila, je to zdravé a dobré :)
    HAUTE BASICS

    OdpovědětVymazat
  2. Terezo, naprosto s tebou souhlasím, důkaz toho, že co je zravé, může být i dobré.

    OdpovědětVymazat
  3. Také jsem dělala Chia puding a velmi mě chutnal... Plánuji vyzkoušet i puding z Tapioca :))

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat
  4. Hmmm, tapioku tu mám taky už hodně dlouho a nějak se ne a ne do ní pustit. Neli dej vědět, jak se ti povedl.

    OdpovědětVymazat
  5. Odpovědi
    1. Sladila jsem medem a i bez ovoce je to velmi jedlé. Můj výrobek byl docela řídký, vypila jsem ho jako koktejl.

      Vymazat
    2. Samozřejmě, můžete osladit mede, nebo i cukrem. Pokud si dáte sladké ovoce, nemusí se ani sladit :) Já to mám ale radši trošku sladší.

      Vymazat
    3. Pokud je řídký, je třeba přidat chia semínka nebo nechat déle bobtnat. Mě teto poměr vždy vyjde v pořádku, ale člověk nikdy neví :) Ideální je si směs zamíchat a cca za hodinku znovu promíchat, to už by to nemělo být tekuté, ale taková řidší kaše, pokud je řídké, ještě přidat trochu semínek.

      Vymazat